I am available for freelance

Panagiota Fylaktaki

Playwright

Η ΔΙΑΘΗΚΗ (2004)

(βασισμένο στο διήγημα του Δ. Χατζή «Η διαθήκη του καθηγητή» από την ανθολογία διηγημάτων Το Τέλος της Μικρής μας Πόλης)

Αριθμός προσώπων: 12

Υπόθεση: Ο θάνατος του φιλήσυχου καθηγητή Ραλλίδη, που υπό άλλες συνθήκες θα περνούσε απαρατήρητος, αναστατώνει τη ζωή μιας μικρής επαρχιακής πόλης.  Κυκλοφορεί η φήμη ότι στη διαθήκη του ο Ραλλίδης έχει κληροδοτήσει ένα σημαντικό ποσό σε ένα από τα ευαγή ιδρύματα της πόλης.  Σε ποιο ακριβώς θα ανακοινωθεί με το άνοιγμα της διαθήκης σε δύο ημέρες. Ο χρόνος αυτός είναι αρκετός για να ξεσκεπαστούν τα μυστικά, η διαφθορά, η κερδοσκοπία και οι λυκοφιλίες όλων των αρχών -κοινωνικών, πολιτικών, θρησκευτικών- της τοπικής κοινωνίας, με μόνο στόχο το προσωπικό τους συμφέρον από τον προσεταιρισμό της διαθήκης σε βάρος κάθε ηθικής και αξιοπρέπειας. Ο Νομάρχης, ο Δήμαρχος, ο Αρχι-εκδότης, ο Μητροπολίτης, ο Πρωτοδίκης, ο κορυφαίος Έμπορος της αγοράς, ο Αστυνόμος, βρίσκονται όλοι σε αναβρασμό και συνομωτούν ο ένας εναντίον του άλλου. Αυτές τις ίντριγκες και τις δολοπλοκίες κινεί και επιτείνει ο Λιαράτος, απόστρατος αξιωματικός που τρέφεται με τη μοχθηρή χαρά της αδερφοφαγίας.  Ωστόσο, όταν η διαθήκη ανοίγει, η απόφαση εκπλήσσει όλους: το κληροδότημα του καθηγητή Ραλλίδη θα δίνεται κάθε χρόνο για να σπουδάζει στο Πανεπιστήμιο ένας αριστούχος απόφοιτος του Γυμνασίου ώστε να γίνει τίμιο και χρήσιμο μέλος της κοινωνίας, που δεν θα υποκύπτει σε εκβιασμούς, πιέσεις και προσωπικά συμφέροντα.

μια αγχονη και μια κρεπα, παρακαλω (2011)

(βασισμένο στο μυθιστόρημα του Jean Teule Το Μαγαζάκι των Αυτοκτονιών)

Αριθμός προσώπων: 7

Υπόθεση: Η οικογένεια Τιβάς είναι έμποροι εκ πεποιθήσεως πάππου προς πάππου.  Διατηρούν ένα από τα μεγαλύτερα και πιο αξιόπιστα μαγαζιά με είδη αυτοκτονίας στην χώρα.  Όλα τα μέλη της -ο πατέρας Μισίμα, η μητέρα Λουκρές, ο πρωτότοκος Βίνσεντ και η κόρη Μέριλιν- έχουν ονόματα διάσημων αυτόχειρων και είναι αρκούντως καταθλιπτικοί και αγέλαστοι.  Μοναδικό μελανό σημείο της οικογένειας είναι το στερνοπαίδι Άλαν που έχει γεννηθεί με το ελάττωμα της έμφυτης αισιοδοξίας και της χαράς της ζωής, και χαμογελάει συνέχεια απειλώντας επικίνδυνα την επιβίωση της οικογενειακής επιχείρησης αλλά και την διατήρηση της θανατολαγνείας των μελών της.  Ο Άλαν κατορθώνει να ξυπνήσει στην καταθλιπτική αδερφή του τη διάθεση για ζωή εμφυσώντας της τον έρωτα με τον φύλακα του νεκροταφείου Έρνεστ, μετατρέπει τον ανορεξικό αδερφό του σε δημιουργικό καλλιτέχνη, και βοηθάει να ξεχειλίσει μέσα από την εργασιομανή μαμά του μια πλημύρα μητρικού φίλτρου και ευαισθησίας.  Σύντομα όμως ο Μισίμα ανακαλύπτει ότι ο Άλαν εκμεταλλεύτηκε ένα σύντομο διάστημα απουσίας του από το μαγαζί λόγω ασθενείας για να αλλάξει την επιχείρηση από είδη αυτοκτονίας σε είδη τρυκ για πάρτυ και ταχυδακτυλουργούς.  Το σοκ είναι μεγάλο για τον πατέρα που κυνηγάει να σκοτώσει τον Άλαν με τα ίδια του τα χέρια και συναντάει την αντίσταση όλης της οικογένειας.  Όταν όμως επάνω στο κυνήγι, ο Άλαν γλιστράει από την κορυφή του κτιρίου και κινδυνεύει να σκοτωθεί, η οικογένεια ενωμένη –με πρωτοστάτη τώρα τον Μισίμα- ξεκινάει μια επιχείριση διάσωσης. Του απλώνουν το χέρι για να τον κρατήσουν και τον τραβούν σιγά σιγά επάνω.  Λίγα μέτρα πριν την σωτηρία, ο Άλαν βλέπει να πραγματοποιείται το έργο της ζωής του- να δημιουργήσει μια γελαστή, ενωμένη οικογένεια- και αφήνεται να πέσει.

Το ονομα και η Χαρη (2014)

Αριθμός προσώπων: 2

Υπόθεση: Στις τουαλέτες του εξοχικού κέντρου όπου γίνεται το γλέντι του γάμου, οι δύο συμπεθέρες Δέσποινα και Λούλα ξεκινούν μια φαινομενικά αθώα και σύντομη συζήτηση με αιχμή του δόρατος το όνομα του επερχόμενου παιδιού, καθώς η νύφη είναι ήδη έγκυος. Σε ένα περιβάλλον καθόλα ακατάλληλο για αντίστοιχες κουβέντες και με διακοπές από τους εισερχόμενους που κάθε φορά μεταφέρουν την αντιπαράθεση τους σε άλλο επίπεδο ξετυλίγεται το υπόβαθρο των δύο οικογενειών και η μεταξύ τους σχέση και διαδραματίζεται ένας αγώνας μέχρι θανάτου για το ποια θα επικρατήσει.

The Kid (2015)

Αριθμός προσώπων: 7

Υπόθεση: Θεατρική απόδοση βασισμένη στην ομώνυμη ταινία του Charlie Chaplin μεταφερμένη στο σήμερα. Μια νέα συνθήκη ισχύει για την Ευρώπη. Η αφύσικη άνοδος της στάθμης των υδάτων έπνιξαν τις άλλοτε πλούσιες χώρες του Βορρά, με αποτέλεσμα Άγγλοι, Γερμανοί, Νορβηγοί και άλλοι Βορειοευρωπαίοι να έχουν πάρει κατά χιλιάδες το δρόμο της προσφυγιάς για τις πιο εύκρατες χώρες του Νότου, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Μέσα σε τέτοιες εποχές, μια νεαρή κοπέλα γεννάει στο μαιευτήριο ένα αγοράκι αγνώστου πατρός και πέφτει θύμα επιτηδείων που μπλέκονται σε κύκλωμα εμπορίας βρεφών. Το μωρό, λόγω μιας ατυχίας στο σχέδιο τους, δεν δίνεται για παράνομη υιοθεσία αλλά εγκαταλείπεται κοντά σε ένα στρατόπεδο προσφύγων όπου το μαζεύει ο Τσάρλι, Άγγλος πρόσφυγας, και αρχικά από ανάγκη, στης υνέχεια από αγάπη το εμγαλώνει σαν δικό του. Δέκα χρόνια μετά, η κοπέλα έχει γίνει το μεγαλύτερο ίνδαλμα στη μουσική σκηνή της χώρας και δίνει μια συναυλία στο στρατόπεδο των προσφύγων στα πλαίσια φιλανθρωπικού σκοπού…

Επτα (2016)

(βασισμένο στο διήγημα του Μ. Καραγάτση «Η Μεγάλη Εβδομάδα του Πρεζάκη» από τη συλλογή διηγημάτων Το Μεγάλο Συναξάρι)

Αριθμός προσώπων: 5 χαρακτήρες, Χορός

Υπόθεση: Ο Χρήστος Νεζερίτης, ναρκομανής και απόκληρος ζει κοντά στο λιμάνι του Πειραιά και τα πάθη του προσομοιάζουν στον Χριστό. Στη διάρκεια της Μεγαλοβδομάδας ο Χρήστος υφίσταται εξευτελισμό, συναντά την Μαγδαληνή, την κοπελιά που αγαπούσε και η οποία τον παράτησε για έναν πλούσιο –ο λόγος που κύλησε στα ναρκωτικά– προδίδεται από έναν φίλο που τον καταγγέλλει ως τρομοκράτη, συλλαμβάνεται και πεθαίνει στο κρατητήριο από υπερβολική δόση που του δίνει ένας αστυνομικός. Μετά το θάνατό του η ψυχή του περιπλανιέται αλλά δεν τον δέχονται στον Παράδεισο γιατί δεν έχει λεφτά  αλλά ούτε στην Κόλαση γιατί είναι ανήθικος γι αυτούς. Έτσι η ψυχή του ξαναγυρνάει στο σώμα του για να ακολουθήσει η Ανάσταση και η Λύτρωση σε μέρη μακριά από το μέρος που γεννήθηκε.

Η ΛΙμνη των ΚΥκνων: Ο ΘρΥλος (2017)

(βασισμένο στο ομώνυμο μπαλέτο τεσσάρων πράξεων του Πιότρ Τσαικόφσκι)

Αριθμός προσώπων: 9

Υπόθεση: Το βασίλειο που κυβερνά ο Γουλιέλμος και η Έλλα βρίσκεται στο απόγειο της ευτυχίας του περιμένοντας τον πολυαναμενόμενο διάδοχο που κυοφορεί η βασίλισσα. Όμως ο μάγος και μοχθηρός σύμβουλος του παλατιού Ρόθμπαρτ δεν πρόκειται να αφήσει το μωρό να μακροημερέψει, αφού σύμφωνα με τις προφητείες το παιδί που θα γεννηθεί θα ξεκινήσει την Βασιλεία του Καλού για 1000 χρόνια. Στην πρώτη έξοδο του μωρού κοντά στην λίμνη, ο Ρόθμπαρτ ξεγελά την βασίλισσα και την συνοδεία της και επιχειρεί να σκοτώσει με μάγια την νεογέννητη Οντέτ, όταν την τελευταία στιγμή την σώζει η Μοίρα της, η οποία την μεταμορφώνει σε κύκνο που θα ζει για πάντα στη λίμνη και μόνο το βράδυ θα παίρνει ανθρώπινη μορφή. Τα μάγια αυτά θα λυθούν μόνο αν κάποιος την αγαπήσει περισσότερο από τη ζωή του. Η εξαφάνιση της Οντέτ βυθίζει σε πένθος το παλάτι και η διακυβέρνηση του κράτους αφήνεται έρμαιο στα πολεμοχαρή χέρια του Ρόθμπαρτ. Σύντομα το βασίλειο κλυδωνίζεται από μάχες και πολέμους, ο Γουλιέλμος σκοτώνεται και ο λαός πεινάει και υποφέρει. Είκοσι χρόνια αργότερα ο πρίγκιπας Ζίγκφριντ του γειτονικού βασιλείου  αναγκάζεται να ζητήσει από τον Ρόθμπαρτ συνθηκολόγηση και ειρήνη, και κατά τη σύντομη επίσκεψη του στη χώρα γνωρίζει την Οντέτ στην ανθρώπινη μορφή της και την ερωτεύεται, αλλά την χάνει απότομα μόλις έρχεται η αυγή. Ο χορός της συμφιλίωσης και της ειρήνης ανάμεσα στα δύο βασίλεια γίνεται για τον Ζίγκφριντ τρόπος αναζήτησης της αγαπημένης του, όμως τη βραδιά του χορού ο Ρόθμπαρτ μεταμορφώνει την άσχημη και κακόψυχη κόρη του Οντίλ σε Οντέτ και τον ρίχνει σε πλάνη. Φτερουγίσματα κύκνων στους κήπους του παλατιού θορυβούν τους πάντες, και η δύση του ηλίου μετατρέπει το μεγαλοπρεπές πουλί στην πριγκίπισσα Οντέτ. Ο Ρόθμπαρτ στέλνει ένα θανατηφόρο ξόρκι εναντίον της αλλά ανάμεσα σε αυτήν και στο ξόρκι μπαίνει η βασίλισσα Έλλα που έχει αναγνωρίσει την κόρη της και θυσιάζεται γι αυτήν, λύνοντας για πάντα τα μάγια. Η ψεύτικη Οντέτ ξαναγίνεται η άσχημη Οντίλ, ενώ ο Ζίγκφριντ μονομαχεί με τον Ρόθμπαρτ και τον σκοτώνει. Το ζευγάρι παντρεύεται και η Οντέτ εγκαινιάζει την Νέα Εποχή της Βασιλείας του Καλού για 1000 χρόνια, δίνοντας στο δικό της πια μωρό το όνομα της μητέρας που δεν γνώρισε ποτέ, αλλά που της χάρισε τη ζωή δύο φορές.